Obsah
Účetní
Zodpovědnosti a pracovní náplň:
- Zaměstnanec, zařazený do obecního úřadu na pracovní pozici „účetní“, zabezpečuje zejména:
- vedení kompletního podvojného účetnictví, včetně zákonem daných uzávěrek,
- spolupodílí se na zpracování rozpočtu obce, na zpracování změn rozpočtu a na kontrole plnění rozpočtu, podle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,
- zpracování daňové agendy podle aktuálních daňových zákonů,
- vyúčtování všech přijatých dotací či grantů,
- zaúčtování mezd, včetně zákonných odvodů,
- vedení personální agendy pro zaměstnance,
- zpracování vydaných a došlých faktur, jejich kompletní evidenci,
- kompletní zpracování pokladny,
- kompletní vedení a zaúčtování bankovní agendy,
- kompletní evidenci objednávek,
- přípravu a zpracování podkladů pro zasedání zastupitelstva obce v rozsahu své činnosti,
- zpracování veřejných finančních výpomocí a příspěvků (dotací atd.) poskytnutých místním občanským sdružením, zájmovým spolkům či jednotlivcům, a jejich následné vyúčtování,
- zajišťování vymáhání nedoplatků, penále a pokut,
- evidenci majetku obce,
- zástup za ostatní zaměstnance v rozsahu určeném starostou,
- součinnost s ostatními zaměstnanci, orgány obce a orgány zastupitelstva a rady v rozsahu své činnosti.
- Zaměstnanec podepisuje písemnosti, vzniklé výkonem jeho činnosti, v rozsahu zmocnění uděleného starostou.
- Zaměstnanec eviduje a ukládá písemnosti, vzniklé výkonem jeho činnosti, v souladu se spisovým a skartačním řádem, popř. v souladu s jinými předpisy obce.